úterý 12. listopadu 2019

Měsíc fuč:-)

Neuvěřitelné, jak ten čas letí...mám pocit, že jsem se ani nestačila oklepat ze zážitků z Motola a on je to už opravdu měsíc...

Jaký byl? Náročný...poučný...bolavý...vzteklý...

Bohužel, přesně takový. Hospitalizace nedopadla dobře...sestřičky zlaté, režim na oddělení neskutečně přívětivý a FRIENDLY...mohla jsem s Aničkou ležet v posteli a tulit, kdykoli bylo třeba, sestřičky pomohly, zařídily, donesly...ALE...doktorky...nenacházím slušné vyjádření, které by dostatečně odpovídalo tomu, jaké byly...leč...pokusím se. Doktorky byly arogantní, povýšené, agresivní, neschopné argumentovat, komunikovat...necitlivé k Aničce...zlé byly. 
Opravdu si vážím práce doktorů a jak jsem už psala ve svém insta a fb příspěvku, chápu, že mají moc práce, moc zodpovědnosti a nejsou za ni adekvátně ohodnoceni...i přesto žádám za svou úctu k nim, jejich úctu ke mně a hlavně k Aničce. I přes můj výslovný nesouhlas vytrhali Aničce všechny zoubky...bez ohledu na to, jestli byly zkažené úplně, trošku nebo vůbec. Vím, že její zoubky nebyly nejkrásnější, ale bylo mi řečeno, že zkažené vytrhají, co půjde opravit, to opraví...proto jsme tam šly. Kdyby mi někdo řekl, že jakmile dostanou zdejší dr pod ruku spící dítě trhají...všem a všechno, nikdy bychom tam nešly. Bylo nás víc a pochybuju, že by se na celém oddělení nenašlo jedno jediné dítě, které by nemělo v puse jediný opravitelný či zdravý zub. Proto podávám oficiální stížnost. Z věrohodných zdrojů vím, že se toto děje i v jiných nemocnicích. Proto, jak Motol hájím, opěvuju a jsem mu neskonale vděčná za Aničky život, radím vám se zubnímu oddělení vyhnout!
Pořád mě to bolí, protože se cítím zneužita a zahnána do kouta...byla pošlapána má práva...bylo Aničce ublíženo. Psychicky to těžce nesla, plakala, nechtěla nikam jít, když přišla pošťačka, kterou má ráda a jindy ji vítá, tentokrát se běžela schovat. Trvalo nám to dlouho, než se osmělila a chtěla do školky...a to jen díky báječným učitelkám, které přivedly celou její třídu k našim dveřím, aby jí dokázaly, že se nemá čeho bát...i přes to všechno, první co každému řekne, je věta o tom, že jí sebrali všechny zoubky. Bolí to...nás všechny. 
Anička je pro svou výjimečnost mnohdy dětmi nepřijímaná, neustále se jí kdokoli...i dospělí...ptají, co se jí stalo, proč má velké tváře, zda-li jí nebolí zoubek...a ona už není malé dítko, které si to tak nebere...vždy posmutní, vletí jí slzičky do očí a řekne:"Já jsem jenom nemocná, víš?"...a teď ještě dodává:"Ne, nebolí mě zoubek, já žádný nemám. Všechny mi je sebrali." ... Prostě a jednoduše si myslím, že by lékař měl vidět i psychické důsledky svého jednání...být citlivý...a pokud je takový zákrok nevyhnutelný, měl by o něm informovat včas, aby se na něj mohlo dítko připravit...

Asi to cítíte, ten vztek, který v sobě mám, když na to vzpomínám...snažím se ho přijmout...a víc se modlit a hýčkat nás všechny, aby nám bylo líp...ale ne vždy mi to jde...někdy se zlobím a křičím úplně kvůli koninám, jindy pláču a vyčítám si, že jsem ji dostatečně neochránila...ale nakonec dospěju k tomu, že jsme tam možná měly být pro ty ostatní, protože my si to líbit nenecháme...a pro ty ostatní lepší přístup, pravdivé informace a nějaké ty opravené a zachované zoubky vybojujeme:-).

Prostě život...někdy jsme nahoře a jindy dole...a já hodlám zase stoupat vzhůru:-)...v zase o něco okovanějších botách;-).

A jaký byl váš měsíc??? Prosím, piště, že lepší:-) 

PS: Dnes jsem četla něco krásného a neskutečně pravdivého, tak to sem musím vložit..."Bůh nám často dovolí, abychom se zahrabali do vlastní nepříznivé situace, zatímco on trpělivě čeká, až přijmeme především jeho vůli. A tato skličující období jsou tím pravým prostředkem, který Bůh používá k tomu, aby nás přivedl k hlubšímu přátelství se sebou samým." (Ch. Omartian, 28 let...z knihy Síla rodičovské modlitby)

8 komentářů:

  1. libi se mi kocicko, ze si to nenechas libit. K tomu, co rika krestansky buh...nak tomu neverim :) ale chapu, ze to muze byt silna opora. Za me ale myslim, ze tvoje konani te ukazuje jako nekoho, kdo ma sam za sebe odpovednost a to je pro me uplne bozi ;) pusinku pusinku, pa maca krenkova

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Máco:-)...za všechny úhly pohledu i za ty pochyby(o Bohu), ze kterých přesto cítím respekt:-)

      Vymazat
  2. Mame Vas radi, Marti, moc na Vas myslime, cela rodina. Nekdy si rikam, jak je neskutecne, co vsechno muze clovek unest. O to bolestnejsi je, kdyz mam tu nezmernou silu ukazuje male dite. O co tezsi je to pro nas dospele. Anicka

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, je mi velmi luto, ze Anicke vytrhli vsetky zuby. Nemuseli. Zuby sa daju nastavit nanovo - aj mliecne - a bezne sa to robi. Pokial nemali ochotu spolupracovat, tak Vas mohli odvolat na sukromne pracovisko v Prahe, kde by za ucasti anesteziologa z velkej nemocnice, v spolupraci lekara z kliniky, lekara z nemocnice, sestry a sekundarnej sestry zubky opravili - aspon tie predne. Anestezia je hradene poistovnou, takze 2 hodinovka by stala okolo 5000-7000Kc. Tieto sluzby poskytuje sukromne kliniky zamerane na detsku stomatologiu RADNO, Stuchlik, Canadian Medican ap. Myslim, ze Anicka by bola uprednostnena ako pacient a zvyhodnena oproti ostatnym detom. Moja dcera, syn kamaratky presli upravou zubov v celkovej anestezii vo veku 4r. Boli im nanovo nastavovane 4 zuby, a opravena prasknuta 5.ka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moooc, že to tu píšete, protože doufám, že se tato informace dostane dál..pro nás už je pozdě, ale vím minimálně o jedné mamince, která bude vděčná. Hned zítra jí info přepošlu. Kdybych věděla, že je tu jíná možnost, určitě bych ji využila a nehleděla na peníze...nemáme jich nazbyt, ale pro děti uděláme cokoli. ještě jednou moooc děkuju za komentář.

      Vymazat
  4. Ahoj Martinko,

    tvoje mamča nám vyprávěla, jaké má Anička trápení :( zoubků je nám moc líto, už aby jí vyrostly další! Doufáme, že už se, kočička malá, má lépe - samozřejmě i Ondrášek a ty s manželem :-))
    Moc děkujeme za čepičku, je úžasná a Matesovi moc sluší, není teď extra zima, tak ji nosí skoro pořád.
    Pročetla jsem celý blog a klobouk dolů, co máte za sebou a jak vše zvládáte.. Držte se a mějte se moc pěkně :-)
    Matýsek, Katka a Radek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, Katko...mám radost, že vám čepička dělá radost a doufám, že se někdy uvidíme:-).

      Vymazat