středa 31. srpna 2016

Mrcháni

V pondělí nás bylo o jednoho víc. Vypůjčili jsme si Pepíčka. Pětiletého chlapečka, synka našich dlouholetých přátel. Mají přezdívku Šampóni. Tak tedy...v pondělí jsme měli doma na celý den Pepíčka Šampóna. A bylo to super.
Nevím, do jaké míry je nebezpečné zjištění, že tři děti jsou lepší než dvě;-). Kluci se skvěle zabavili, Anička se k nim připletla a dopoledne uteklo jako voda. V klidu jsem uvařila oběd, nachystala svačinku, vyprala a děti jen pozorovala. 
Poo přijel tatínek a vzal kluky na klučičí výlet do svého revíru. Každý dostal klobouk, donesli krmení pro prasátka a chtěli jít na posed a dívat se dalekohledem po krajině. Už když Jiří odemykal posed, zdálo se mu, že to uvnitř divně hučí, jen co pootevřel dveře, pochopil, co se děje. Vzal kluky a utíkali, co jim nohy stačily. pronásledovali je "mrcháni". Co jsou to mrcháni?
To máte tak, večer, když jsem koupala Ondráška, tak jsem si všimla, že má na čelíčku veliký štípanec a říkám mu:"Ondrášku, tebe kousnul komár viď?" "Ne maminko, to byl mrchán." "Cože, mrchán?" "No víš, přece, jak jsme byli s tatínkem v lese, jak za námi letěli." "Ty myslíš ty sršány?" "No, dyť řikám. Mrcháni. Maminko víš, oni bzučeli a tatínek volal UTÍKEJTEEEEE." "Oni se na vás naštvali, viď?" "Ne, oni se jen báli, že se jim tam nastěhujeme, víš." 
Štípanec byl obrovský, původcem byl komár a mrchán? Ten už v našem rodinném slovníku zůstane navždycky. A co vy? Taky máte nějaká rodinná slovíčka?

A co prázdniny, užili jste si je? My jo, většinu toho, co jsme si přáli, jsme splnili. Jediné, co zůstalo u ledu, byly mé osobní tvůrčí a uklízecí plány, ale to vůbec nevadí. Zítra začíná školka, budu mít čas všechno dohnat. Jojo, školka...v průběhu prázdnin bylo mnoho okamžiků, kdy jsem si říkala, ať už je školka a teď? Je mi to trošku líto, že už je konec prázdnin, že už spolu nebudeme celé dny. Líto je to ale jenom mně:-). Ondík jde do nové školky a hrozně moooc se těší...na děti...trochu míň na učitelky. Jooo, mám ještě jednu historku:-). Bylo to v polovině prázdnin. Ondík mi večer, při čtení knížky z ničeho nic říká:"Mami, jak dlouho budou ještě prázdniny." Říkám mu:"Ještě budou dlouho, jsou teprve v půlce." Ondík na to:"To je dobře maminko, protože pak, pak bude školka." "Ty se netěšíš?" Úsměv."Jo těším, těším se na děti. Ale víš, ve školce jsou i učitelky. Fakt. A ty mě štvou, protože mě furt chtěji něco učit, a to já nemám rád."
Tak snad si prcek školku užije, děti i učitelky. Vybírala jsem školku pečlivě a myslím si, že bude moooc spokojený. 

Teď už je to fakt všechno. Užijte si ten zítřejší školní a školkový den a nevěšte hlavu ze shonu, z toho, že jste doma něco zapomněli. Pamatujte, chvátají všichni, nestíhají všichni, zapomínají všichni...nebo skoro všichni:-). JÁ URČITĚ:-).

2 komentáře: