pondělí 26. září 2016

Ta vůně...

...buchet...

Miluju, když to doma voní něčím pečeným. A nejvíc miluju, když to doma voní buchtama:-). Dlouhou jsem se kynutého těsta bála...a pak mi moje bývalá sousedka (kuk Helenko), která vařila a pekla v ohromném množství (a všechno od ní také ohromnou rychlostí mizelo:-)), dala recept na kynuté těsto na koláče a buchty. Těsto se povedlo hned na poprvé, bylo výborné a já jsme si připadala jako king:-).

Recept

těsto:
100g cukru moučka
500g polohrubé mouky (jde to i z hladké, ale té je třeba víc;-)
1/4 lžičky soli
2 žloutky
250ml mléka
125g rozpuštěné Hery
1 balíček sušeného droždí nebo půl kostky

náplň:
2 vaničky měkkého tvarohu 
1 balíček vanilkového cukru 
1 žloutek


Do třech lžic vlažného mléka přidáme droždí a lžičku cukru a necháme vzejít kvásek. Mezitím si do mísy dáme zbývající suroviny. Když kvásek vzejde, přidáme ho do mísy a vytvoříme hladké těsto. Podle potřeby dosypeme mouku, aby se těsto nelepilo. Přikryjeme utěrkou a necháme kynout. Na tohle mám zlepšovák. Postavím mísu s těstem do dřezu s horkou vodou a nemusím čekat hodinu, než těsto vykyne. Většinou mám do čtvrt hodinky těsto vykynuté a můžu pokračovat;-). Z těsta uždibujeme kousky, ze kterých vytvarujeme v dlaních kuličku, tu rozmáčkneme a do středu dáme náplň (tak lžičku), zabalíme, aby náplň nevytékala a rovnáme do máslem vymazané formy. Když máme formu plnou, položíme na buchty plátky másla a dáme péct do vyhřáté trouby na 180°C. Rázem se bytem line libá vůně a až buchty zezlátnou, jsou hotové. Pak už je musíte jen bránit vlastním tělem, aby měly šanci vychladnout....a pak...HURÁ NA NĚ:-).

No...a k tomuto těstu letos v červnu přibyla i tahle báječná pečící forma...je nádherná, keramická, s láskou a umem českých rukou vytvořená. Jistě pochopíte, že je to krásná dvojice...forma a buchty(u nás zásadně tvarohové). Za formu musím poděkovat Kamilce. Viděla jsem ji u ní na fb a ona mi ji také sehnala. Díky, díky, tisíceré díky:-).

Jsem beznadějně zamilovaná...
No není to nádhera...

Dala jsem trochu víc másla, takže mi sem tam "opatlalo" formu zvenku, ale buchtám vůbec neuškodilo, spíš naopak:-).

Žádné komentáře:

Okomentovat