čtvrtek 17. listopadu 2016

17. listopad...

...velký den plný velkých událostí a velkých slov...DEMOKRACIE a SVOBODA...až mrazí, když si člověk tato dvě velká slova dá do kontextu dění posledních měsíců...let...
Jojo, já vím, všichni chceme slyšet dobré zprávy, veselosti, neutrálnosti(i když vy jste ode mě zvyklí na ledasco;-)...ALE, prostě to teď nějak nejde. Dnešní den prostě vybízí k tomu rýpat do toho, co je shnilé a smrduté...a já si myslím, že toho je teď v té naší zemičce až až.
Omlouvám se, že sem tahám politické téma, ale prostě mi nějak nejde tvářit se, že je vše ok. Není...troufám si říct, že je to tu spíš pěkně v pr...
Bojím se...o demokracii v naší zemi. 
Bojím se...o svobodu svou, svých dětí i svobodu vás všech.
Bojím se...o budoucnost svých dětí.
Děsí mě, co všechno je v naší zemi tolerováno. 
Děsí mě, že se naši političtí představitelé neštítí stavět obchodní zájmy nad morální hodnoty. Jojo, já nejsem člověk uvažující prostřednictvím čísel, uvažuju srdcem, řídím se pocitem, řídím se zákonem, který mi byl Bohem vepsán do srdce...a prosím...
Prosím nás všechny, kdo můžeme, kdo máme hlas...jak volební, tak ten v hrdle...křičme, když se nám něco nelíbí, volejme, když nesouhlasíme...ALE současně jednejme. Snažme se kolem sebe, v našem blízkém okolí, ovlivňovat to, co je v našich silách. Snažme se co to jde vše ovlivňovat v duchu demokracie a svobody...vychovávejme tak děti, neskrývejme před nimi temné stránky naší historie, veďme je k občanství a lásce k naší zemi...veďme je k těm správným hodnotám.

Teď mi dovolte jednu vsuvku...Nedávno jsem se s Ondráškem dívala na Princeznu se zlatou hvězdou na čele. Ondíka zaujal Kazisvět a povídal:"Mami, to je ten Kazisvět zlý král, viď? A jak je ošklivý....Mami a jaký je náš král." Uf...trochu jsem se musela držet a poskládat myšlenky, protože pro našeho prezidenta nenacházím slova úcty(třeba za tohle budu za pár měsíců potrestána odnětím svobody;-). Nadechla jsem se a řekla:"Ondrášku, my nemáme krále, my máme prezidenta. Jmenuje se Zeman. Je sice chytrý, ale slušné vychování nemá. Zlý asi není, ale nevadí mu, přátelit se zlými lidmi, a to nikdy nedělá dobrotu." "Aha...a je taky ošklivý?" "Jo, je." "Hm mami, a proč ho nevyměníme a proč ho taky nevyženeme, jako ty lidi v pohádce. Já bych vzal rytíří štít a meč a taky bych utíkal a vyhnal ho." Co mu na tohle mám říct? "Ondíku, taky by se mi to líbilo, ale takhle to nejde. Musíme počkat, až budou volby a pak se to třeba změní." Co vy na to?

Já si prostě a jednoduše myslím, že když platí pravidlo "Hovno padá vždycky ze shora." Musí platit i pravidlo, že "Ty největší a nejdůležitější změny se dějí vždy odspoda." Tak se dejme do práce, budujme v našich dětech cit pro svobodu a demokracii a zastavme tak tu záplavu hoven, valících se ze shora...


No, moc poetické to není, ale co.;-)

1 komentář:

  1. Moc hezky jsi to napsala, Marti. A neboj, až tě za to zavřou, vyštěkám si celu vedle Tebe :-D

    OdpovědětVymazat