čtvrtek 26. května 2016

Aničky PLACENTOVÁ deka

Když jsem čekala Aničku, dostal se mi do ruky výtisk Pravého domácího časopisu, ve kterém byl článek o tzv. placentové dece. Autorka Lucie Groverová psala o tom, jak v těhotenství pletla nebo háčkovala deku pro miminko, které měla v bříšku a po porodu jej do této deky zabalila. Psala, že je dobré, když má deka nafialovělé barvy. A mě tenhle nápad zaujal.
Hned druhý den jsem šla koupit vlnu a začala plést. Dodnes si pamatuji, jakou úlevu pro mě tahle činnost představovala. Pokud jste četli všechny mé příspěvky, víte, že Anička je nemocná a o jejím onemocnění jsme věděli od 20. týdne těhotenství. Tehdy nám nebyl nikdo schopný říct, jestli se Anička dožije porodu a jestli nebo jak dlouho bude žít po porodu. Všichni říkali, že vše je nejisté a velice individuální. Bylo to pro mě opravdu těžké období, bojovala jsem s tím, jestli pro ni něco vůbec chystat, nakupovat, aby, kdyby nedejbože nepřežila, to pro mě nebyla další zátěž, vše uklízet. Na druhou stranu jsem se hrozně radovala, že čekám holčičku a těšila jsem se, jak si z ní udělám svou princeznu a budu mít s kým sdílet ženskou energii. Bylo to opravdu šílené a já se právě při pletení "placentové" deky hrozně moc uklidnila. Byla to pro mě terapie. Řekla jsem si, že si prostě a jednoduše užijeme každý společný den. Hodně jsem si s ní povídala, hladila jsem si bříško a vyprávěla jí, co všechno na ní doma čeká a kdo všechno tu pro ni bude a je. Ondrášek mi hladil bříško a povídal jí a občas mi i utíral slzy a dodával mi energii. Když mi bylo těžko, objímal mě a říkal: "Maminko nepakej, bude dobrý. To zádneme." Byl báječný. On i můj muž, pro kterého to bylo také těžké. Oba moji muži mi byli neskutečnou oporou a věřím, že Anička to všechno cítila. Věděla, jak za ní všichni bojujeme, jak ji milujeme a jak se na ni těšíme. Jak ji bezmezně přijímáme a milujeme takovou, jaká je. 
Když se pak narodila a bylo to možné, přikryla jsem si "placentovou dekou". I když ležela v nemocnici, měla u sebe kousek domova. Dodnes má deku v postýlce a není výlet, na který bychom ji s sebou nebrali. 
Jestli čekáte miminko a chce se vám, jděte do toho. Vezměte do ruky háček nebo pletení a tvořte deku pro své děti. Jsem si ale jistá, že deku s láskou pletenou nebo háčkovanou ocení i větší děti. :-)

Když jsme byly s Aničkou x měsíců v nemocnici, háčkovala jsem pořád.
Byl to pro mě relax a vznikla ještě jedna deka, veselá, muchomůrková. Z ní sice Anička vyrostla, ale není nic ztraceno:-), chystám se doobjednat vlnu a deku jednoduše zvětším. Oproti placentové dece není ze 100% vlny, ale je z několika přízí (bavlněné a směsové příze Merino od Vlnapu), tudíž je lehčí a je ideální na léto.

Tak co, líbí? Uděláte si také takovou? 
:-)

2 komentáře:

  1. Dobrý den! Podobně jako vy jsem si přečetla o placentové dece v Pravém domáckém časopisu. Hned jsem se touto činností nadchla. Ale nejsem teď zrovna již aktivní matkou, ale dostávám se do role babičky. Tak jsem tuto vizi předala dceři, která čeká miminko. A co já? Začnu taky. Upletu placentovou deku pro své dospělé děti. Myslím, že se uleví mě i jim... Děkuji za inspiraci a povzbuzení! Nya

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to dopadlo? Ulevilo se Vám i jim? Moc děkuji za komentář a zpětnou vazbu. Je to pro mě opravdu cenné!

      Vymazat