sobota 28. května 2016

Ztracený čas

Uf...konečně mám volno. Volno, to já mám jen tehdy, když obě děti buď spí, nebo si spolu hrají (což bývají vteřiny, maximálně minuty), nebo jedno dítě spí a druhé je u tchánovců nebo ve školce:-). Jsou to ty vzácné okamžiky, které dlouho vyhlížím a plánuji si, co všechno udělám, kolik košíků upletu z papíru, kolik toho ušiju, kolik stran rozečtené knihy přečtu nebo že konečně dopletu ten proklatý svetr (o tom v jiném příspěvku:-)).
Každý z nás přesně zná ten pocit, kdy nastane tento tolik vytoužený čas volna. Nevím jak vy, ale já ho většinou promrhám. Jako bych najednou nevěděla co dřív. Většinou si udělám kafe a sednu k počítači. Projdu své nástěnky na pinterestu a vybírám, co tedy udělám, nebo otevřu stránky facebooku, že jen zkontroluju, kdo se jak má a jestli mi náhodou někdo nepsal...a čas plyne...a plyne...a plyne...a děti se vzbudí a nebo něco potřebují a volný čas je fuč. Jen se nadechnu a řeknu si, že jsem vážně nemožná.
Volný čas mám většinou večer. Když neudělám výše popsané, zapnu tv s tím, že se podívám, co dávají zajímavého. Sedím u té obrazovky a lamentuju nad tím, že tam prostě nic kloudného není...a přepínám a lamentuju a přepínám a lamentuju a ...je noc.
Většinou jsem z čučení do obou dvou obrazovek víc unavená, než kdybych dělala cokoli jiného. Jsem naštvaná sama na sebe, že jsem těch x hodin, které jsem prolamentovala nebo promrhala koukáním na to, co bych mohla vytvořit, úplně zahodila a kdybych místo toho opravdu tvořila nebo šla spát, udělala bych líp. 
Jste na tom stejně? Poslední dobou se na sobě snažím pracovat a musím přiznat...a doporučit...že vypnutím jedné i druhé obrazovky člověk jen získá. Občas to zkuste taky, udělejte si čaj, vezměte si knihu nebo nějaké tvoření a pokud, tak jako já, máte rádi kulisu, pusťte si oblíbenou hudbu nebo (tak jako já) Radiožurnál a uvidíte, že budete mnohem odpočatější než kdybyste koukali do pc nebo tv:-).

POZOR! VAROVÁNÍ zejména pro matky a otce...NIKDY si neplánujte, že až děti usnou, uděláte to či ono, protože ony mají asi radar (mé děti ho mají určitě) a jakmile vycítí, že máte na večer plán, NEUSNOU. Budou v pravidelných intervalech chodit za vámi a budou nešťastné, protože ...mají žízeň, chtějí čůrat, mají hlad, potřebují  dělat bobka (sedí hodinu na wc a nic z toho), hrozně se v pokojíčku bojí nebo si uvědomí, jak moc vás milují a nutně vám to potřebují sdělit a dostatečně vás opusinkovat a otulit :-).

1 komentář:

  1. To je úděl dnešní doby... neumíme efektivně nakládat s časem... to znám...

    OdpovědětVymazat